Wypróbuj te najlepsze ćwiczenia po urodzeniu dziecka

Prawdopodobnie powiedziano Ci, że musisz poczekać kilka dni lub tygodni, zanim będziesz mogła wykonywać ćwiczenia po porodzie. Jednak, chociaż jest to ogólną prawdą, niektóre z najlepszych ćwiczeń po urodzeniu dziecka można wykonywać już kilka godzin po zwykłym porodzie lub nawet cięciu cesarskim. 

Poniżej znajduje się kilka prostych ruchów, które pomogą Ci poczuć się lepiej i odzyskać siły po porodzie.

  • Obroty ramion i nóg

    Jest to bardzo proste ćwiczenie. Po prostu podnieś nogi, leżąc w łóżku lub unieść nogę leżąc na boku i obracaj nią od 8 do 10 razy. Zrób to samo leżąc na drugim boku. Zrób to samo rękoma.

  • Oddychanie

    Praca nad głębokim oddychaniem jest jednym z najlepszych ćwiczeń po porodzie, które możesz wykonać, podczas gdy Twoje dziecko bierze pierwsze oddechy. Twój oddech prawdopodobnie będzie się różnił przez pierwsze kilka dni po porodzie. To dlatego, że Twoje organy powracają do swoich pierwotnych pozycji.

    ćwiczeń po urodzeniu dziecka

    Ćwiczenie oddechowe jest nieco głębsze niż zwykle. Połóż ręce na dolnej części brzucha, a następnie powoli wdychaj powietrze, aż poczujesz, że ręce się poruszają. Zrób wydech powoli. Powtórz tę czynność przez 5 do 8 razy, by poczuć się lepiej zarówno fizycznie, jak i psychicznie.

  • Wysuwanie nóg

    Wysuwanie nóg jest jednym z najlepszych ćwiczeń po porodzie. Usiądź w łóżku i zegnij oba kolana. Wysuń jedną nogę. Przesuwając nogę z powrotem, wysuń drugą nogę do przodu. Zrób to 10 do 12 razy dla obu stron.

    Pamiętaj, że ruch nie powinien być szybki, tylko powinno to być delikatne przesuwanie. Pomaga to zadbać o nogi, zwłaszcza po znieczuleniu zewnątrzoponowym. Pomaga to również w zapobieganiu zakrzepom krwi.

  • Rozciąganie szyi

    Trzymanie i karmienie piersią dziecka może łatwo sprawić, że Twój kark zesztywnieje. Nie zapomnij odprężyć szyi kilka razy dziennie. Pochylając głowę do przodu, pozwól, aby ciężar głowy rozciągał szyję. Przytrzymaj tę pozycję przez 5 do 10 sekund, aby rozciągnięcie było skuteczne. Następnie podnieś głowę i delikatnie przybliż prawe ucho do prawego ramienia. Możesz pozostać w tej pozycji przez 5 do 10 sekund. Powtórz to po lewej stronie. Kiedy wrócisz do środka, spoglądaj w górę, gdy rozluźniasz kark w pozycji do tyłu i utrzymaj taką pozycję przez 5 do 10 sekund. Możesz powtarzać to ćwiczenie tak często, jak chcesz.

  • Mięśnie Kegla

    Najlepsze ćwiczenia po porodzie obejmują ćwiczenia przepony miednicy nawet po cięciu cesarskim. Pomaga to zwiększyć przepływ krwi w celu gojenia się przecięcia i może nawet pomóc w przywróceniu mięśniom ich pierwotnego kształtu. Obejmuje to także mięśnie odpowiedzialne za trzymanie moczu.

Powrót do ćwiczeń

Stopniowo możesz rozwijać swoje ćwiczenia i robić ich więcej każdego dnia. Zapewne będziesz miała więcej zajęć, ponieważ troszczysz się o swoje dziecko i siebie. Prawdopodobnie będziesz także chodziła więcej, w tym podczas spacerów na świeżym powietrzu.

Artykuły z tej samej kategorii: